مهم‌ترین حوادث ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۰۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در بیضاء

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۰۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان "بیضاء" خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: در پی کسب خبری واصله مبنی بر استفاده غیر مجاز دستگاه استخراج ارز دیجیتال توسط فردی در یک کارخانه در شهرستان "بیضاء"، بلافاصله ماموران انتظامی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پاسگاه کوشک هزار پس از هماهنگی با مقام قضائی در معیت کارشناسان اداره برق به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، ۱۰۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش کشفیات مکشوفه قاچاق را ۲۰ میلیارد برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله به مراجع قضائی معرفی شد.

سردار حبیبی از مردم درخواست کرد: در صورت آگاهی از فعالیت قاچاقچیان، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

هشدار فرمانده انتظامی فارس به هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: پلیس با هیچ آیین سنتی مخالف نیست، ولی هر زمان که مخلان نظم و امنیت عمومی بخواهند به مردم آسیب برسانند، با آن‌ها برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

او  ادامه داد: نیروی انتظامی به هیچ وجه با شادی مردم مخالف نیست، چرا که نشاط اجتماعی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان فارس با هشدار به هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال، گفت: پلیس به دنبال آرامش و آسایش مردم است و به صورت قانونی با هنجارشکنان برخورد می‌کند.

سردار حبیبی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری مردم با خادمان خود در نیروی انتظامی، گفت: خوشبختانه با انجام اقدامات مناسب در سال‌های اخیر، شاهد کاهش استفاده از مواد محترقه هستیم.

او با اشاره به کشف بالغ بر یک میلیون عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز توسط پلیس فارس و دستگیری ۵ متهم اصلی تهیه و توزیع این مواد خطرناک، افزود: از شهروندان درخواست داریم تا در صورت مشاهده فعالیت افراد متخلف در خصوص تهیه و توزیع مواد محترقه غیر مجاز و یا انجام اقدامات ناهنجار، مراتب را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

۴۱ هزار مواد محترقه در شیراز کشف شد

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۴۱ هزار و ۵۱۷ عدد انواع مواد محترقه قاچاق طی یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی با بیان اینکه تنوع و گستردگی ماموریت‌های نیروی انتظامی، در هیچ شرایطی نمی‌تواند ما را نسبت به تامین نظم و امنیت شهروندان بی تفاوت کند، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان "شیراز" در طول اجرای طرح‌های پیشگیرانه قبل از چهارشنبه سوری تا کنون ۴۱ هزار و ۵۱۷ عدد انواع مواد محترقه کشف و ۷ نفر متهم را نیز در این زمینه دستگیر کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه مدافعان امنیت در کنار مدافعان سلامت برای کنترل و مهار این ویروس از هرگونه تلاشی دریغ نخواهد کرد، عنوان داشت: با توجه به اینکه مبتلایان ویروس کرونا در بیمارستان‌های سطح شهرستان بستری و در حال درمان می‌باشند جهت رعایت حال این بیماران، از مردم عزیز خواهشمندیم از حرکات خطر آفرین در شب چهارشنبه آخر سال خودداری کنند.

اولین حادثه چهارشنبه سوری در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از انفجار حین ساخت ترقه در این شهرستان خبر داد و گفت: در این حادثه ۳ انگشت یک نوجوان ۱۲ ساله قطع شده است.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در پی تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد حادثه انفجار در خیابان "پارسیان شمالی" اکبرآباد شهرستان شیراز، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک نوجوان ۱۲ ساله در یک منزل مسکونی، در اقدامی خطرناک و به دور از چشم والدین در حال ساخت ترقه‌های دست ساز بوده است که بنا به عللی دچار انفجار و آتش سوزی شده است.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در این حادثه، ۳ انگشت دست راست نوجوان قطع شده است، به خانواده‌ها توصیه کرد که خطرات چهارشنبه آخر سال را جدی گرفته و در این زمینه مراقبت جدی از فرزندان خود به عمل آورند.

کشف ۲۱ هزار عدد مواد محترقه در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۲۱ هزار عدد انواع مواد محترقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: به منظور به حداقل رساندن حوادث و آسیب‌های ناشی از انفجار مواد محترقه در شب چهارشنبه آخر سال، طرح برخورد با تهیه کنندگان و توزیع کنندگان در کازرون اجرا شد.

او افزود: در این طرح، با تلاش کارکنان انتظامی شهرستان، ۲۱ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در بازرسی از راکب یک دستگاه موتورسیکلت و ۲ مغازه در سطح شهر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه در این خصوص ۳ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، به خانواده‌ها و والدین هشدار داد: در ایام پایانی سال بالاخص چهارشنبه سوری، کنترل و مراقبت بیشتری نسبت به جوانان و فرزندان خود داشته باشند تا دچار آسیب‌ها و خطرات احتمالی استفاده از مواد محترقه خطرناک نشوند و در صورت داشتن هرگونه اخبار و اطلاعاتی مبنی بر فروش و یا نگهداری مواد منفجره، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

تدابیر پلیس در روز‌های پایانی سال و تعطیلات نوروز

فرمانده انتظامی فسا گفت: افرادی که در ایام تعطیلات نوروز قصد جا به جایی وسایل منزل خود دارند باید ابتدا از کلانتری یا پاسگاه محل سکونت خود مجوز بگیرند.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: در روز‌های پایانی سال اقدامات مضاعفی در حوزه پیشگیری از سرقت، کاهش تصادفات، برقراری نظم و امنیت مراسم چهارشنبه آخر سال صورت خواهد گرفت، اما خدمات مجموعه انتظامی زمانی مثمر ثمر خواهد بود که سایر نهاد‌ها و خصوصا مردم فهیم نیز سهم خود را در تولید امنیت به انجام برسانند.

او افزود: پلیس در مأموریت چهارشنبه آخر سال همراه مردم و همگام با شادی‌های آنان خواهد بود و با معدود افراد هنجارشکن برخورد مقتدرانه و منطبق با قانون خواهد داشت و افراد دستگیر شده نیز با دستور مقام قضائی تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند ماند.

فرمانده انتظامی فسا به خانواده‌ها توصیه کرد: برخی از سایت‌ها در زمینه آموزش طرز تهیه و ساخت مواد محترقه فعالیت می‌کنند، لذا خانواده‌ها باید دقت داشته باشند تا کودکان آن‌ها با استفاده از این سایت‌ها به دنبال ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند.

سرهنگ قسام در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: با تدابیر اتخاذ شده در راستای پیشگیری از سرقت، اسباب کشی و جابه جایی وسایل منزل در ایام تعطیلات نوروز فقط با مجوز پلیس ممکن است.

این مقام انتظامی بیان کرد: تلاش برای تعالی فرهنگ یک جامعه زمانی به ثمر خواهد نشست که آحاد آن جامعه نسبت به رفتار یکدیگر احساس مسئولیت کنند؛ پلیس جمهوری اسلامی ایران نوروزی پرنشاط را در سایه امنیت و سلامتی برایتان آرزو می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار